Khamis, 20 Januari 2011

Kurangkan manis dalam minuman tambahkan manis dalam senyuman

KHAMIS 20 JANUARI 2011
Assalamualaikum semua..hari ini , saya tidak ke mana-mana. Duduk di rumah sahaja. Tengahari tadi saya pergi beli makanan di salah sebuah restoran. Saya  mengambil lauk dan terus membayarnya. Hati saya  tertarik dengan kakak dikaunter pembayaran restoran itu. Dari jauh dia sudah tersenyum kepada saya. Murah senyumannnya..sungguh manis. Begitu juga  apabila saya hendak pulang ke kolej. Setibanya di dalam lif, saya terpandang seorang gadis ini. Gadis ini tersenyum kepada saya. Saya membalas senyumannya. Walaupun kami tidak pernah berjumpa, tetapi gadis ini tidak lokek memberikan senyumannya kepada saya.

Bagi saya, senyuman yang manis tersirat satu erti yang begitu bermakna. Tafsiran yang berbilang yang ada pada insan yang memandangnnya.Senyuman yang lahir daripada keikhlasan dilubuk hati adalah manisnya senyuman yang paling bermakna.Oleh sebab itu, kita haruslah sentiasa senyum kawan- kawan..;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan